b_200_198_2734_00_images_iliustracijos_zurnalas_2013_2013-05-24_nr._3428_Virselis_su_disku_web.jpgGegužės 8 d. muzikos klube „Tamsta" įvyko rinkinio „33 Lietuvos džiazo kūrėjų temos. Nuo bliuzo iki sutartinės" pristatymas. Jo sudarytoja ir redaktorė muzikologė Jūratė Kučinskaitė. Išleido Muzikos informacijos ir leidybos centras. Tai pirmasis šalies natų leidybos istorijoje Lietuvos autorių džiazo temų rinkinys. Kad jis buvo seniai reikalingas, manau, niekam nekyla abejonių. Iki šiol tai buvo fiksuojama tik garso įrašų pavidalu, o jų kūrėjai su savo kolektyvais dažniausiai pirmieji jas ir atlikdavo, praturtindami improvizacijomis tai, kas jau sukomponuota. Dabar gal mūsų autorių džiazo temų jau aptiksime ir kitų šalių šio žanro muzikos natų leidiniuose, o lietuvių atlikėjus, šios specializacijos studentus bei improvizacijos meno gerbėjus šis rinkinys tikrai sudomins. Jame pateikiamos šešiolikos žymių mūsų šalies džiazo muzikantų sukurtos temos. Jos užtektinai originalios, o kai kurios iš jų – gana sudėtingos. Leidėjai tikisi, kad ir patyrę džiazo muzikai čia galės pasisemti įkvėpimo savitai kūrybinių idėjų plėtotei. Prie šios rinktinės pridedamoje kompaktinėje plokštelėje tilpo 12-os iš 33-ų temų interpretacijos. Jos gerai iliustruoja, kaip kūrybingai savo muziką atlieka leidinyje pristatomi atlikėjai. Įrašai – 1996–2012 metų.
Vyresnės kartos autorių sukurtų temų yra mažiau, rinkinyje dominuoja šiuolaikinio modernaus džiazo kūrėjų darbai. O jauniausi iš jų – Domas Aleksa (el. bosas) ir Dmitrijus Golovanovas (klavišiniai), abu gimę 1983 metais. Pastarasis kartu su saksofonininku Juozu Kuraičiu gyvai muzikavo pristatant šį temų rinkinį. Pianistui Artūrui Anusauskui gana netikėtai buvo pasiūlyta solo atlikti savo kūrinį „Upė nuotaka", kuri jis su kvintetu „Džiazo nublokšti" įrašė dar 1996 m. (jis yra pridedamoje kompaktinėje plokštelėje). Vakarą vedė MILC leidybos koordinatorė Veronika Janatjeva ir šio rinkinio sudarytoja Jūratė Kučinskaitė.
Šiame naujausiame Lietuvių muzikos anto­logijų serijos leidinyje, kurį parėmė Kultūros rėmimo fondas, yra ne tik džiazo temų natos ir muzikos įrašai, bet ir labai kompetentingai parašyta sudarytojos pratarmė bei akordų žymėjimo lentelė. Temos iš­dėstytos harmonijos, melodikos, ritmikos didėjančio sudėtingumo tvarka. Yra ir daugiabalsių kompozicijų, užrašytų be akordų žymėjimo, numatant melodinį-linearinį plėtojimą. Pastarieji pavyzdžiai kaip temos improvizacijoms gal bus naudojami rečiau, bet jie tiesiog yra įdomūs kūriniai.