Vizualieji menai

Visą rugsėjį Panevėžio miesto dailės galerijoje veikė žinomo Latvijos menininko Vilnio Auzinio fotografijų paroda „reKonstrukcija“. Tai jau antroji panevėžiečių pažintis su šiuo kūrėju. 2017-ųjų vasarą jis dalyvavo Panevėžio tarptautinėje fotografijos bienalėje „Žmogus ir miestas“ ir joje pelnė pirmąją vietą. Šįkart galerijos lankytojai išvydo 27 spalvotų fotografijų ciklą, dedikuotą konstruktyvizmo estetikos kūrėjams Steve’ui Yatesui ir latvių ...


Paroda „Daiktų istorijos. Lietuvos dizainas 1918–2018“ Nacionalinėje dailės galerijoje veiks iki rugsėjo 30 d. Savos šalies istorija, jos žinojimas ir išmanymas – ne privilegija ar padėka tėvynei, o labiau pareiga, kurią kiekvienas jos pilietis turėtų atlikti. Tėvų ir senelių pasakojimai, mokyklos suolo vadovėliai, universiteto enciklopedijos – visa tai siekia būti panaudota istorinėms žinioms kaupti. Nežinau, kaip kitiems, bet man greta senelių pasak...


Spontaniška spontaniškai aplankytos parodos recenzija Tarptautinė grupinė paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google’o iki algoritmo“ Vilniaus fotografijos galerijoje veiks iki spalio 13 d. Saulėtą rugsėjo 14-osios vakarą buvo atidaryta paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google’o iki algoritmo“. Kartu su ja pristatytas ir naujasis žurnalo „Fotografija“ numeris (jį sudarė pats parodos kuratorius Paulas Paperis), kaip parod...


Vigintas Stankus (1962 07 14–2018 03 05) – meditatyviosios abstrakcijos kūrėjas, iš prisiminimų mozaikų dėliojęs ateities istorijas. Pokalbių nuotrupos su artimaisiais, draugais ir bičiuliais, vaikų piešiniai, sanskrito žodžiai ir simboliai – viskas tilpo menininko drobių koliažuose ir storame dažo sluoksnyje. Tarsi numatydamas ankstyvą savo išėjimą, jis iš visų galerijų į šeimos namus parsigabeno sukurtus darbus. Turbūt tam, kad būtų vėl atra...


Kaip tampama svarbiausiu šiuolaikinio meno rinkos kūrėju? Ar tam būtinos meno vadybos, kuratorystės studijos? Ar galima be menotyros studijų perrašyti meno istoriją, ar, norint tapti garsiausiu meno vadybininku, reikia dalyvauti paskaitose? Nebūtinai. Patogios meno studijos dažnai baigiasi masiniu vidutinybių antplūdžiu, kuratorystės mokslai sugrįžta begale vienodų parodų, o kultūros vadybos žinios numiršta projektų rašinėtojų spūstyse. Leo Castelli GAP drabužių rekl...


Eimučio Markūno paroda „Laiko vėjas“ Torunės šiuolaikinio meno centre (CSW Toruń) veikia iki spalio 10 d. Šiame tekste aptariu radikalumą, menines bend­ruomenes ir kritinės erdvės troškimą. Radikalumą apibrėžiu kaip nuolatinį menininko pasiryžimą pokyčiams savo kūrybinėje praktikoje. Menines bendruomenes suvokiu kaip menininkus, dirbančius tame pačiame kontekste ir geografinėje vietoje. O kritinę erdvę suprantu kaip galimybę diskutuoti su kolegomis, meno kri...


„Kai man kas nors pasiūlo fotografuotis, beveik visada savęs klausiu: kažin, nespalvota ar spalvota? Kartais netgi sukirba mintis – turbūt skaitmeniniu aparatu fotografuos? Tie retoriniai klausimai netikėti atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. O iš tiesų jie neatsitiktiniai – juk anų vaikystės laikų fotografija – vienas keistų dalykų, formavusių santykį su tikrove. Fotografuotis buvo mada ir ritualas. Nes jokio kito parankaus tikrovės fiksatoriaus neturėta. Bet ma...


Idėja surengti parodą „Stiklas / Tapyba“, veikusią gegužės 25–birželio 22 d., kilo susidomėjus pastarųjų metų tendencija – meno kūrinius pristatyti kiek netikėtose ar netipiškos parodų salės erdvėse. Vilniaus senamiestyje įsikūrusi specializuota vitražo ir stiklo dizaino galerija „Vitražo manufaktūra“ kaip tik ir yra tokia vieta dėl unikalaus šviesos šaltinių išdėstymo ir pritaikymo išskirtinai vitražo bei stiklo ekspozicijoms. Netiesiogiai sugretinus skirtingus plastikos būdus paroda „Stiklas...


skiriu J.   Šis tekstas tebūnie skirtas menininkų autsaiderių mažumai. Tai kruopelei hamletų, kuri, apimta egzistencinių dvejonių, neurotiškai blaškosi ir niekaip neranda vietos dabarties pasaulyje. Globalėjančiame pasaulyje. O išties vien tik korporacijų megarinka virstančiame pasaulyje. Tikiuosi, mano įžvalgos bus jums, distopijos donkichotai, tikras padrąsinimas. Raginimas priimti radikalų, bet kūrybos laisvę ir dvasios jėgą grąžinsiantį sprendimą – nedalyvauti tikrovę paverčiant globa...


Venecijos architektūros bienalė veiks iki lapkričio 25 d.     Tekstą apie Venecijos bienalę, kurioje eksponuojama didžiausia iš didžiausių architektūros parodų, šiais metais galima pradėti tik gražiu baltu             tarpu. Tikėtina, įkvepiančia, nuostabiai atvira tuštuma. Architektai Venecijoje pasakytų: daug laisvos erdvės. Mat šioje bienalėje viskas sukasi apie nežinomajam x paliktas spragas. Apie tai, ką vargu ar galima planuoti, apskaičiuot...


Draugai