Vizualieji menai

Lentvaris į mano akiratį pateko gan vėlai – iš ten kilusi kursiokė pasakojo apie geležinkelio bėgių dalijamus du mikrorajonus: Kilimus (nuo kilimų fabriko) ir tą kitą, o vėliau ir Lentvario dvaras tiek dėl popžvaigdžių, tiek dėl paveldosaugininkų žiniasklaidoje išgyveno tikrą dramą. Šiemet miesto geležinkelio stotyje, istoriniame XIX a. antros pusės pastate, duris atvėrė meno ir susitikimų erdvė „Lokomotif“, įkurta ir prižiūrima dviejų žmonių komandos: Mi...


Meno pasaulyje galerijų svarba nenuginčijama: būtent šiose kalvėse menininkai žengia pirmuosius žingsnius ir užmezga ryšį su svarbiais meno rinkos žaidėjais. Kitaip nei muziejai, dažniausiai eksponuojantys karjeros piką jau pasiekusių menininkų darbus, galerijos dažnai rizikuoja meno gerbėjams pristatydamos dar negirdėtus jaunus kūrėjus. Stebint iš šalies, glamūrinis galerijų pasaulis gali atrodyti itin selektyvus, o sėkmingi galerininkai – atšiaurūs ir s...


Po firmos baliaus, pavadinto „Karnavalu“, Pamėnkalnio galerijoje su kviestinėmis šeimos žvaigždėmis, arba reklamos prieš artėjantį pirkimų ir pardavimų vajų, šiek tiek išsikvėpiau. Teko padėti klaviatūrą į šalį ir nusiimti laido riterio kepuraitę iš folijos. Stengiausi apmąstyti „transcendentinio gylio“ sąvokos legitimumą šių laikų tapybos kontekste arba reiškiniuose, kurie dar vadinami „parodomis“, &bdqu...


3 Esu gana skeptiška. Dėl skepticizmo, nepasitikėjimo ir, galiausiai, smalsumo pasirašiau trijų dienų avantiūrai, tiksliau, sutikau dalyvauti plenere-projekte, kuris pradžioje man buvo pateiktas maždaug taip: nuveš į Klaipėdą, viską duos, reikės tik tapyti aktus, o šiaip – rojus žemėje. Per gerai, kad būtų tiesa? „Gerai, sutinku!“ – galvoje jau klavišais grojau kritikuojantį tekstą. Pirmiausia norėčiau paaiškinti skeptišk...


Mintis sukurti fotografijų ciklą krepšinio tema kirbėjo jau seniai, tačiau reali galimybė imtis tokio projekto atsirado tik 2018 m. rudenį. Pasirinkau Paryžiaus priemiestyje įsikūrusį krepšinio klubą „Nanterre 92“. Jis gyvuoja jau 91 metus ir – įdomus sutapimas – yra mano močiutės, su kuria, beje, iki šiol nuolat aptarinėju krepšinio aktualijas, vienmetis. Kadangi beveik neturėjau jokios sporto fotografijos patirties, iš pradžių paprasči...


„Babytės brolis – dėdė Vytautas, taip jį vadinome, – gyveno Antakalnyje, tamsiame bute su ciklamenais. Jis buvo labai pailgo veido, sodraus tvirto balso, nešiojo elegantiškus baltus kalnierius ir buvo tiek susimetęs į kup­rą, kad, rodės, galva tuoj nuriedės, ypač kai pūsdavo cigarečių dūmus. Kartą su Babyte svečiavomės, gėrėme arbatą. Netikėtai Babytė klausia: atsimeni, tėvas turėjo stiklų pilną lagaminą? Dėdė Vytautas prisipažino puikiai pamenąs lagaminą ir ...


Daivos Kairevičiūtės paroda „Kūnas o šešėlis“ Marijos ir Jurgio Šlapelių muziejaus galerijoje veikė iki balandžio 28 d. Interpretacijos kryptis Visų pirma noriu pažymėti, kad šie pasvarstymai, užsimezgę apžiūrinėjant parodoje eksponuotą fotografijų ciklą, yra tam tikrais atžvilgiais nutolę nuo ciklo aprašyme siūlytos interpretacijos. Bene svarbiausias nuotolis susijęs su aprašymo teiginiu, kad fotografijose vaizduojamos moters vidinio pasau...


Dviprasmybių amžius? Dabar plačiai paplitęs posakis „Menas – tai tiesą pasakantis melas“ greičiausiai apokrifiškai priskiriamas Pablo Picasso. Panašu, šis paradoksas yra pati Ralpho Rugoffo kuruojamos 2019 m. Venecijos bienalės parodos „May You Live in Interesting Times“ („Kad tu gyventum įdomiais laikais“) šerdis – meistriškumo pamoka apie meno prigimties ambivalentiškumą. Ne tik meno, bet ir pačios realyb...


58-ojoje tarptautinėje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvai atstovauja menininkių Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės ir Linos Lapelytės opera-performansas „Saulė ir jūra (Marina)“ („Sun and Sea (Marina)“), prodiusuojamas Nidos meno kolonijos. Kūrinys nebuvo visai nepažįstamas – užsimezgęs rezidencijos Vokietijoje metu, vėliau pirmą kartą pristatytas Nacionalinėje dailės galerijoje, Vilniuje, sulaukė pripažinimo ir galiausiai buvo atrinktas į v...


Turėdamas laisvo laiko balandžio 11 d. nusprendžiu užeiti į kelias parodas. Pirma stotelė – Evaldo Janso paroda Vilniaus rotušėje („Evaldas Jansas (tapyba, objektai, fotografija, video)“ veikė balandžio 3–29 d.) Nors per atidarymą atlikau tik statisto arba dar vieno šproto skardinėje vaidmenį (supraskit, ten susirinko tiek žmonių ir plaktos grietinėlės, kad apžiūrėti parodą buvo tiesiog neįmanoma), tačiau net ir per fotografų blykstes supratau, jog rotu&sc...


Draugai