Vizualieji menai


Paroda „Kur pasislėpti!“ Rygos meno centre „Zuzeum“   Juris Dimiters. „Dialogas?“, 1982. Zuzānų kolekcija   Šis tekstas skirtas vizualiesiems menams, tad kodėl pradedu nuo diskriminacijos temos? Atrodo, mums, Europos Sąjungos gyventojams, ji vis mažiau aktuali. Atseit kokia dar diskriminacija? Jei ji ir egzistuoja, tai tik siaurose žmogaus teisėms priskiriamose srityse – nepatvirtinamos vienalytės santuokos, moterys vis dar mažiau už...


Eglės Petrošiūtės ir Liudvikos Sonios Koort paroda „Sounds Like a Silver Teaspoon“ galerijoje „Medūza“   Liudvika Sonia Koort. „Pasala“   Gal ir simboliška, kad jaunosios kartos menininkių Eglės Petrošiūtės ir Liudvikos Sonios Koort bendra paroda „Sounds Like a Silver Teaspoon“ („Skamba kaip sidabrinis šaukštelis“, kuratorė Eglė Agnė Benkunskytė, paroda yra Lietuvos dailininkų sąjungos St...


Vilniaus meno erdvėje „Editorial“ iki balandžio 13 d. veikia menininkės Gerdos Paliušytės paroda „Lūpų dažai“. Ekspozicijoje – specialiai šiai erdvei sukurta skulptūrinė instaliacija ir kūriniai iš kelerius metus plėtojamų fotografijų serijų „Vaikinai“ ir „Mėlynos gėlės“. Apie fotografiją, kūrybą ir šią parodą kalbuosi su jos autore.     Vos įėjus į parodos erdvę, stiprų įspūdį kuria įtampa tarp nule...


Daivos Kairevičiūtės nuotrauka.   ...


Šiuolaikinio žmogaus gyvenime įvairių ribų perbraižymas yra neišvengiamybė, ir tarpdiscipliniškumas akademijoje – didžiausias to įrodymas. Medicinos antropologė, VDU dėstytoja Daiva Bartušienė dalinasi darbo su menininkais patirtimi.   Parodoje „DIAGNOZĖ: mokslo, meno ir gyvenimo sintezė“   Kiek stipriai esame nutrynę ribas tarp skirtingų discip­linų ir kas likę tame „tarp“? Gal nebeliko nieko, tik kova už savo teritorij...


Tuijos Lindström (1950–2017) fotografijos lankytojus pasitinka jau ant Stokholmo Kultūros namų – Kulturhuset – fasado. Virš durų pakabintame ekrane plūduriuoja nuogos moterys. Juoda ir balta atmosfera – meditatyvi, menamai rami.  Durys po ekranu varstomos be paliovos, nors vasara, ir Stokholmo miesto teatras (Stadsteatern) atostogauja. Kultūros namai, jų parodos ir kavinės išlieka judria susitikimų vieta ištisus metus.   Tuija L...


  Parodos „Protesto menas: sovietmečio nepaklusnieji“ fragmentas   Konceptualusis menas iš naujo apibrėžia pačią meninės raiškos DNR, ragindamas neapsiriboti paviršiumi ir pasinerti į gilesnį – idėjų – lygmenį. Pamirškite aiškias kompozicijas drobėse, šis menas kviečia žiūrovus išnarplioti gijas, supintas minimalistinėmis ir abstrakčiomis išraiškomis. Konceptualistams kūrinio dematerializacija yra...


Lasse Rantanenas karikatūra

2024-02-17 10:08:11

  Lasse Rantanen. „Atsargiai, plonas ledas“   Ši karikatūra – švelni nuoroda į suomių polinkį paklusti autoritetui ir aklai laikytis taisyklių (bent jau anksčiau). Mieste neretai pamatysi žmogų, kantriai laukiantį prie raudono šviesoforo signalo vidury nakties, kai eismo beveik nėra. Suomiai pasitiki valdžia labiau nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Suomiams taip pat būdingas stip­rus pasitikėjimas vienas kitu. Tipinis suomis &n...


× Sara Poisson   Pasikalbėti su fotomenininke, grafike, beveik 20 personalinių parodų autore Daiva Kairevičiūte paakino jos kūryboje vaizduojamos nuogybės. Apnuogintos būtybės, o gal idėjos, sklandė ir naujausioje parodoje „Sirenos“, surengtoje Vilniaus AP galerijoje. Kodėl jos dažniausiai – moteriškų bruožų? Ir ar tikrai Daiva yra idealistė, o jos kūryba – feministinė? Ir kas D. Kairevičiūtei yra „meno kaliausės“? Pokalbis buvo atviras. &...


      Karlo Eulensteino (1892–1981) darbų paroda Klaipėdoje (Prano Domšaičio galerijoje veiks iki kovo 3 d.) yra ypatingas reiškinys – ragina ne tik prisiminti impresionizmo ištakas Vakarų Lietuvoje, bet ir panagrinėti šios krypties europinį kontekstą, taip pat moderniojo stiliaus, itin sudėtingo ir įvairialypio, žingsnius. Anot kito vokiečių modernisto Paulo Klee, modernųjį meną nuo visų kitų skiria tik viena ypatinga savybė – jis...