Edmundo Saladžiaus ciklo „Iš gražiųjų Rytų“ darbas

Ne kartą prisipažinęs mylintis žavingą antikos pasaulį, jos kultūrą ir aiškią mintį, dailininkas ir dabar teigia, kad senovės meno šaltiniai – tai reminiscencijos į šiuolaikinį pasaulį, kurį suvaldyti gali tik istorinė išmintis. Todėl kurdamas didžiausią pastaruoju metu grafikos ciklą „XXI amžiaus mitai“, jis nepritrūko visa užliejančios juodos dėmės. Tik ten – įsivaizduojamoje distopijoje arba kosmoso akistatoje – grafikas anatomiškai tiksliai išraižė žmogaus figūrą, lyg antikos vazų tapyboje paryškino žmogaus kalokagatijos modelį, sukaupė kūne visą įmanomą jėgą, keitė figūrų dydžius ir padėtis, kad jėga ir galia neapakintų žmonių padermės, ir paliko daug nuorodų. Jas kas kartą galime iš naujo įžvelgti aklame juodulyje.

Parodoje į akis rėžiasi ir garsi Saladžiaus raudona spalva, prie jos radikalumo jau šiek tiek pripratome (pvz., ciklas „Iš gražiųjų Rytų“ ir dar ankstesnis retrospektyvinis ciklas „7 meilės ir mirties vaizdai“), kartu sužibusi su aukso ir vario gelsva. Jai tereikia kelių aštrių meistro linijų, kurios sukurtų dramatišką kontrastą. Specialus spalvų ir braižo nekeitimas dailininkui būtinas kaip ir nuolatinis žiūrovo minčių dirginimas: savu stiliumi kurdamas vis naujai vykstančius sarkastiškus siužetus, Saladžius pristato aukščiausią juslinę ir emocinę įkrovą (ciklas „Teisėjų knyga“ ir „Rugių laukas“). (Kristina Budrytė-Genevičė)

Edmundo Saladžiaus ciklo „Iš gražiųjų Rytų“ darbas. Iš Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1, Vilnius) iki spalio 14 d. veiksiančios E. Saladžiaus parodos „Regėjimai“.