Stasys Žirgulis. „Orfėjas“

„Pradėjęs kurti XX a. aštuntajame dešimtmetyje, S. Žirgulis kaip menininkas išaugo iš lietuviškosios skulptūros tradicijos, tačiau savo kūryboje sugebėjo panaudoti visą moderniojo meno patirtį. Gilus, sudėtingas požiūris į žmogaus egzistenciją, humanizmo idėjų deklaravimas, amžinas žmogaus ir gamtos dialogas – tai svarbiausios paradigmos, persmelkiančios S. Žirgulio kelių dešimtmečių kūrybą.

Stasys Žirgulis. „Orfėjas“, 1995. Iš Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2,  Vilnius) iki rugsėjo 27 d. veiksiančios S. Žirgulio mažosios plastikos darbų parodos.

Paroda Dailininkų sąjungos galerijoje išskleidžia S. Žirgulio mažosios plastikos darbų panoramą: tai keliasdešimt figūratyvinių ir abstrakčių skulptūrų iš medžio, akmens ir metalo. Tarp jų – ir pirmieji studijų laikų eksperimentai, ir žymiausi autoriaus kūriniai – „Naktigonė", „Konsiliumas", „Rytas", „Vakaras", „Migla", „Orfėjas". Šiose kamerinio mastelio skulptūrose išryškėja skulptoriaus pastangos atrasti aukso pjūvį tarp raiškos ir idėjos, estetizuotų formų ir turinio prasmių, tikrovės įvaizdžių ir mito. Saikingai naudodamas aiškias, lakoniškas, dažnai iki simbolio ar ženklo išgrynintas formas, autorius siekia kalbėti asociatyviai, nevengdamas ir poetinės retorikos. S. Žirguliui itin svarbus skulptūros medžiagiškumas, netikėtos medžiagų ir technikų jungtys, autentiška medžio, akmens ar bronzos iškalba.

Antrasis S. Žirgulio kūrybos retrospektyvai skirtas renginys – laikinoji lauko skulptūrų ekspozicija Vilniaus Bernardinų sode, kuri lankytojams bus atvira iki žiemos sezono."

Kotryna Džilavjan