Muzika

Sulig 24-ojo „Literatūros ir meno“ numerio išleidimu pasibaigė šiųmetis, jau 28-asis, aktualiosios muzikos festivalis „Gaida“. Pirminiai įspūdžiai atslūgo, kai kurie ir visai pasimiršo, dar kiti praplėtė akiratį ir šio to išmokė, tad galima aptarti festivalį iš laiko bei emocinės distancijos. Nesu muzikologė ar muzikantė, tad išsamios specializuotos struktūrinės atliktų kūrinių analizės pateikti negalėsiu (žr. Raimondą Žiūk...


Kada paskutinį kartą gėrėjotės kuo nors keistu? Žiūrėdami trečiąjį „Tvin Pykso“ sezoną? Dalyvaudami sūrio degustacijoje? Aš keistumo grožį tebeatrandu muzikoje ir tas grožis vis palieka pėdsaką manyje. Klausydamasi kūrinio stengiuosi patirti visus jo sluoksnius. Pirmiausiai įvertinu atmosferą, kuri nori nenori žadina pojūčius (tiesa, muzika, nekelianti jausmų – taip pat žanras). Tuomet tyrinėju detales – jos pojūčius aštrina arba švelnina. Detalės kre...


„Skaņu mežs“, Baltijos trienalė ir „RIBOCA1“ Rodos, netrukus tapsiu Rygos ambasadore Lietuvoje. Negaliu susilaikyti neaukštinusi šio miesto. Jis, be abejo, architektūros įstabumu nusileidžia Budapeštui, kultūriniu gyvenimu – Londonui ar Varšuvai, o pragyvenimo lygiu – net Vilniui („numbeo.com“ 2018 m. duomenimis, nors pažįstamas aiškino, jog sostinės latviai gauna vidutiniškai porą šimtų daugiau nei...


Naujienų jūroje su neseniai vykusiomis karališkomis vestuvėmis šmėstelėjo ir keli geri tekstai apie Prince’ą. Tiesa, ne apie vieną iš britų monarchijos. Birželio 7-ąją legendinis atlikėjas Prince’as būtų šventęs šešiasdešimtmetį. Ta proga „The New Yorker“ apžvelgė muzikanto kūrybinį palikimą. Tiesiog surijusi kelias apžvalgas džiaugiausi, tačiau netrukus kaip pilkas debesis atslinko atodūsis ir naujo teksto tema. Daug ką paminim tik prie baltų chrizantemų... Bet kodėl? Taip, 2016 m., Prince’ui m...


Kai prieš 12 metų LNOB teatre režisierius Davidas Aldenas pastatė Richardo Strausso „Salomėją“, Vakaruose buvo aktuali Rytų Europos sovietinių režimų griuvimo tema, todėl scenoje kabojo penkiakampės žvaigždės, vaikštinėjo karinėmis uniformomis pasidabinę diktatoriai (o tikrovėje jau vyko spartus „rytiečių“ prisijungimas prie Europos Sąjungos, vėrėsi sienos...). Garsiam britų operos režisieriui Grahamui Vickui gegužės 31 d. LNOBT pristačius Wolfgango Amadejaus Mozarto „Idomenėją“, tapo akivaizdu,...


Jeigu jaučiate poreikį tam tikrus reiškinius suprasti iš esmės, apčiuopti jų ištakas – turbūt nustebsite, kiek daug kelių veda į Afriką. Ypač sekant paskui muziką. Afrika yra pradžių pradžia. Prieš 200 tūkst. metų žemyno Rytuose gimė sapiens, prieš 5 tūkst. – Tig­ro ir Eufrato lopšyje brendo civilizacija. Šiuolaikinis žmogus didžiąją Afrikos žemyno dalį vadina besivystančia, nors pats iš čia išsivystė. Gal šis regionas – motina, kuri gimdo ir kažką vysto iki šiol? Tradicinė Afrikos ...


Feisbuko komentarų skiltyse kartais užverdančios nišinės diskusijos žiniasklaidoje ryškesnės formos neįgyja, yra efemeriškos ir, deja, palieka neišspręsto klausimo niežulį. Panašiai nutiko su elektroakustinės muzikos tradicijos (greičiau, jos nebuvimo) Lietuvoje tema, kurią katalizavo Ginto K. interviu, o šį lėmė naujos plokštelės „Acousma Light“ atsiradimas. Plokštelėje esantys kūriniai, talkinant vj juodo (Donatas Juodišius) vizualizacijoms, buvo pristatyti du kartus: 2018 m. kovo 27 d. Kompoz...


Festivalis „Jauna muzika 2018“   Pernai elektroninės muzikos festivalyje „Jauna muzika“ viešėjęs vokiečių menininkas Markusas Poppas (slapyvardis Oval) pareiškė: „Žmonėms nereikia naujos muzikos.“ Ir pateikė palyginimą su maistu: „Nuėjęs į piceriją juk neprašai visai kitoniškos picos, kurios dar niekad nesi ragavęs. Prašai įprastos picos, kuri ir primintų picą“; „Jei didžėjų grojama klubinė muzika – tai tobulos ingredientų proporcijos barbekiu padažui, tai Markuso Poppo muzika – lyg ir ti...


Flora prasideda po žeme – šaknys minta čia esančiomis gėrybėmis ir sėklos ima dygti. Gėlė išsiskleidžia ir stebina žiedu, tačiau esmė – šaknys, nes tik dėl jų... Taip ir kultūros gyvybiniais syvais gali būti andergraundas. Barai ir klubai gali tapti salomis, auginančiomis jaunus atlikėjus, suteikiančiomis laisvę idėjoms ir sceną joms įkūnyti. Pasiryžimas sukurti tokią vietą miestui suteikia gyvybės. Šios kultūrinės misijos drąsiai ėmėsi iš Meksikos į Lietuvą atvykęs Horacio Medina Delgado, Pyli...


Neseniai kalbėdamasi su naujuoju LNOBT vadovu Jonu Sakalausku įsidėmėjau gerą jo mintį: operos solistas tobulėti gali tik dainuodamas didelius vaidmenis, o ne tenkindamasis nuolatiniais, bet epizodiniais šmėstelėjimais, kad ir didžiojoje scenoje. Todėl operos studija, jos projektai, tampantys savotiškomis laboratorijomis, yra gyvybiškai reikalingi solisto raidai. Čia svarbiausia procesas, suvoktos ir peržengtos galimybių ribos, o ne galutinis rezultatas. Vis dėlto šįkart gana didelė – Lietuvos ...


Draugai