Teatras

Kaip „saulelė vėl atkopdama budino svietą“, taip šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ pažadino ir sutelkė gerbėjus, sekėjus ar šiaip staiga susidomėjusius pasinerti į dabarties meno potyrius. Įšoki į festivalį kaip į tramvajų ir važiuoji, važiuoji... Galutinėj stotelėj išlipi netekęs dalies savo cinizmo, kritiško požiūrio į visus ir viską, jautresnis klimato kaitai, šalia esančiojo vienatvei ar dar...


Kažkas, rodos, Alfonsas Nyka-Niliūnas, kalbėdamas apie Henriką Radauską, yra paleidęs sparnuotą posakį „menų alkoholikas“. Turbūt ne vienas prisiimtume šį apibūdinimą. Aš irgi drįsčiau save laikyti tokiu alkoholiku. Kartu ir gobšuoliu, ir ciniku. Mat menu ne tik mėgaujiesi, bet vis daugiau jo trokšti, daraisi nuo jo priklausomas. Vytautas Mačernis apie tokią būseną yra sakęs: „Savo sielą, alkaną kaip žvėrį, / Maitinu geriausiais žemės vaisiais: moksl...


Lietuviškų baletų vakaras – „originaliu“ pavadinimu „Baletų triptikas“ – LNOBT scenoje buvo parodytas balandžio 26–27 dienomis. Pavasarį teatras tradiciškai pristato baleto premjerą, šį kartą tai buvo trys vienaveiksmiai baletai, kaip teigiama visuose reklaminiuose šaltiniuose, jie gimę iš teatro eksperimentinio projekto „Kūrybinis impulsas“ ir tapę šio projekto savotiška tąsa, rezultatu. Taip...


Jūratė Visockaitė. Mano kova

2019-04-25 06:39:02

Pjesę „Liučė čiuožia“ su dviem nepatogiom „č“ Laura Sintija Černiauskaitė parašė visai jauna, 26 metų. Ir šiandien tekstas knygoje nepatogus, užsivedantis, kondensuotas, sentimentalus – pasirink šoną, kurį nori, ir sudėk jį kaip rubiką. Oskaras Koršunovas savo studijoje su pradedančiaisiais aktoriais sceninį rubiką sukelioja superrimtu veidu, pasunkindamas sau ir kitiems užduotį techniškai. Morališkai pjesė dėl to kiek nuken...


Nežinau, ko daugiau – gera ar bloga – atneša Juozo Miltinio dramos teatro premjera „Fizikai“. Miestui, žiūrovams, trupei. Keistam teatro pastatui – gigantiškam pilkam bunkeriui, keliančiam asociacijų su Panevėžyje išplaukusiu ir įsitvirtinusiu sostinės cėka, virš kurio iškelta ant ilgo stiebo plevėsuoja gerai prižiūrima, didelių išmatavimų trispalvė. Išties makab­riška „Miltinio vardo sanatorija&ldquo...


Dar tik prieš keletą metų išėjo, sakyčiau, kiek lengvapėdiška Margaritos Matulytės knyga apie aktorių Juozą Budraitį „Mano kinas“ (R. Paknio leidykla), o štai jau ir antras foliantas – Daivos Šabasevičienės „Juozo Budraičio teatrinis likimas“ (Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla). Mūsų leidyklos tarpsta kaip tos Indonezijos salos. Pirmojoje knygoje mėginta vien fragmentiškai, „prie kavos puodelio“ &scaron...


Germaną Piotro Čaikovskio (ir Aleksandro Puškino) „Pikų damoje“ labiausiai masino senės paslaptis – „taina staruchi“. Šiuos ne itin pagarbius žodžius itin išraiškingai kartojo Vaido Vyšniausko (Kristiano Benedikto) dainuojamas Germanas naujajame Vilniaus miesto operos pastatyme – Dalios Ibelhauptaitės režisuotoje ir Gintaro Rinkevičiaus diriguojamoje „Pikų damoje“, kurios premjera Vilniaus kongresų rūmuose parodyt...


„Spragtukas“, gruodį ir sausį užplūstantis operos ir baleto teatrus kone visame civilizuotame (teatralizuotame) pasaulyje, – beveik keiksmažodis intelektualiau nusiteikusiems žiūrovams. Ir vėl! Bet jei šeimoje yra vaikų, nuostata išsyk pasikeičia. Tuomet „Spragtukas“ – lyg Kalėdos, turi būti, ir tiek. Šiuo požiūriu nesu jokia išimtis, bet kad būtų įdomiau – kultūrinės edukacijos vardan – nutariau su šeima š...


Anot Daivos Šabasevičienės, prieš 20 metų gimė ne tik Birutės Mar monospektaklis „Žodžiai smėlyje“ (pagal Samuelio Becketto pjesę „Laimingos dienos“), bet ir vieno aktoriaus teatras Lietuvoje. Teatrologė, lygindama Vilniuje per LIFE festivalį kadaise matytą garsųjį Peterio Brooko „Laimingų dienų“ pastatymą, kuriame vaidino Natasha Parry, pabrėžė, kad B. Mar niekuo nenusileidžia britų primadonai. Po „Žodžių smėlyje“ B. Mar mono­spe...


Režisierius Povilas Makauskas spektaklyje „Trojietės“ (NKDT, Rūtos salė, sausio 18 d.), minimaliai įterpdamas šiuolaikinių tekstų (Margaret Atwood „Penelopiada“, Svetlanos Aleksijevič „Karo veidas nemoteriškas“ ir Nadios Murad „Paskutinė mergina. Mano nelaisvės ir kovos su „Islamo valstybe“ istorija“), mėgina sukurti psichologiškai motyvuotus žmonių santykius karo metu. Pirmoji spektaklio dalis pagrįsta Euripido &b...


Draugai