Daiva Zubrienė. „Obuolio seksualumas", medvilnė, vilna, skaitmeninis žakardinis audimas, 3 dalys, 135 x 135, 2007.
Obuolio istorija – tai žmogaus ir jo seksualumo istorija. Pasirinktas (nekaltas) motyvas implikavo lytiškumo, vyro ir moters santykių įtampų konfrontacijas, vaisiaus kaip geismo objekto ir kaip nuodėmės ikonos parafrazes.
Jis (obuolys) iš tiesų nepaprastai gražus, geidžiamas ir yra vertas būti gundymo vaisiumi. Obuolio pjūviai atskleidžia kitą, ne visada pamatomą, bet labai akivaizdų ir atpažįstamą seksualumo rakursą. Pjūviai atskleidžia hermafroditišką mūsų pradą. Kaip ir tas obuolys esame jis ir ji viename. kitos, tobulumą ir harmoniją suteikiančios pusės ilgesys kiekvienoje mūsų mintyje ir kiekviename judesyje. Darbas atskleidžia pirmapradę ir visur esančią gyvybės bendrystę. Obuolio margumas, faktūra – tekstiliški ir dekoratyvūs. Tačiau kartu tai – tiesiog paprastas obuolys, bylojantis mūsų kasdienybėje esančių objektų nesuvoktą išskirtinumą.
Iš „Titaniko" ekspozicijų salėje (Maironio g. 3, Vilnius) iki vasario 21 d. veiksiančios šiuolaikinio meno parodos „10 × 10 = 100 % JACQUARD", kurioje eksponuojami 10-ties lietuvių ir 10-ties norvegų menininkų darbai. Juos sieja viena idėja – žakardinis audimas (žakardinės audimo staklės, kurias išrado Josephas Marie Jacquard'as, pirmą kartą publikai pristatytos 1801 m. Prancūzijoje). Žiūrovas turės progą įsitraukti į savotišką dialogą apie žakardinio audimo vietą šiuolaikinio meno scenoje, taip pat galės susipažinti su žakardinio audimo įvairiapusiškumu, įsitikinti, kad tai yra įdomi technika, menininkams suteikianti galimybę atrasti drąsių ir akį kaustančių formų.
Paroda suorganizuota Kristinos Daukintytės-Aas iniciatyva, bendradarbiaujant su Vilniaus dailės akademija ir Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetu. Kuratorių grupė: Kristina Daukintytė-Aas, Monika Žaltauskaitė-Grašienė, Solveiga Gutautė.