Vizualieji menai


  Erdvėj pakibę skraido raidės. Pavieniais žodžiais, skiemenimis. Storai įrištom enciklopedijom. Raidės kaip vabzdžiai (skėriai, musės) apsėda daiktus, aplimpa. Tie ženkleliai, hieroglifai ar simboliai turi visas gyvųjų ir negyvųjų savybes. Jie šliaužia, skrenda, kaba, šlykščiai limpa. Aplimpa gyvuosius ir negyvuosius. Daiktai, turintys savo laikinas etiketes – vardus, aplipinami kaip vyno bonkos savaip besikryžiuojančių raidžių tink­lu. Pro kurį ne...


Metmenys yra gyvenimas, o audmenys – tai, kas gyvenime nutinka. Richard Tuttle   Metmenys yra gyvenimas Pirmasis prisilietimas prie tekstilės buvo archajiškas, vertikalaus audimo būdas. Iš esmės tai rėmas, apvyniotas verpalais (metmenimis), juos praskyrus pirštais (vieną giją į priekį, kitą – atgal, vieną į priekį ir t. t.), pro susidariusį tunelį įaudžiamas kitas verpalas – audmuo. Po 10 minučių aišku, kaip ir ką daryti, o pirštai vi...


  Visai neseniai susirūpinau – kaip nupiešti pušies šakelę? Atrodo, toks elementarus dalykas... Visą vaikystę praleidau pušų apsuptyje, o iš atminties nupiešti negaliu. Tušinuku bandau brėžti popieriaus lape – nieko panašaus. Išbėgu pro kontoros duris į rotušės aikštę – nepamenu, kad būčiau kur netoliese matęs bent vieną pušaitę. Kelių kilometrų spinduliu nerasiu nė menkiausio spyglio....


× Agnetė Voverė   Menininkės, mados dizainerės Vidminos Stasiulytės kūrybinis kelias nenuspėjamas – genetikos ir mados dizaino studijos, vėliau fotografijos ir medijų meno magistrantūra, o šiandien dar ir doktorantūra Švedijos tekstilės mokykloje. Menininkė remiasi eksperimentavimo praktika ir į viską žvelgia per neišmokimo (angl. unlearning) prizmę konvencionalius apibrėžimus palikdama užnugaryje. Ji ieško būdų pažvelgti į mados dizainą visi&scaron...


 Spalio 16 d. Krokuvos nacionaliniame muziejuje buvo atidaryta meno profesionalų ir mėgėjų ilgai laukta paroda „Baroko genijus. Simonas Čechavičius (1689–1775)“ apie žinomiausią XVIII a. Abiejų Tautų Respublikos tapytoją S. Čechavičių (lenk. Szymon Czechowicz). Šios retrospektyvos kuratorius Tomaszas Zaucha pirmą kartą į Vilnių atvyko 2016 m., tačiau paroda yra kuratoriaus dešimtmečius trukusių tyrinėjimų rezultatas, o postūmis tokiai parodai siekia net 1857 ...


  Nuo 1960-ųjų pabaigos iki 1980-ųjų tarp neoficialios fotomenininkų grupės „Vremia“ („Laikas“) iš Charkovo (Ukraina) ir tuometės Lietuvos TSR fotografijos meno draugijos narių buvę įdomių sankirtų. Jurijus Rupinas, vienas iš „Vremia“ grupės įkūrėjų, 1980-ųjų pabaigoje persikėlė į Vilnių, čia pragyveno daugiau nei 20 metų, parašė „Fotografo dienoraštį“, „Luriki“ bei „Fotografo dienoraštį KG...


 Spalio 7 d. Lietuvos nacionaliniame muziejuje buvo atidaryta retrospektyvinė Petro Repšio paroda „Pet­ras Repšys: darbai“. Per atidarymą Stasys Purys, arba Stasys Banifacius Ieva, tradiciškai (bent jau Vilniaus parodų kontekste) surengė kūrybinį pasirodymą, kurį Nacionalinio muziejaus darbuotojai nutraukė ir tiesiogine to žodžio prasme menininką nunešė nuo fasadinio įėjimo į muziejų. Spalio 20 d. žiniasklaidoje pasklido bendras Redo Diržio, Benig...


Vita Opolskytė. Tapybos Ilgės

2020-12-15 20:38:10

12-asis Jaunojo tapytojo prizas. Paroda veikė parodų salėje „TechArts“ iki gruodžio 7 d.   Perkopusi dangaus skliaute aukščiausią tašką saulė vis mažiau šviesos pasiunčia žemei, vis akivaizdžiau įsigalioja virsmo formulė „nokti–nykti“, o medžiai, nusimetę rūbus, apnuogina ne tik kamienus, bet ir landšafto netobulumus. Nuo vasaros linksmybių iki žiemos rūpesčių prisičiulpę prie medžių kamienų (ar kelmų) vienas po kito pradeda pūpsot...


× Agnė Mackevičiūtė, Emilija Vanagaitė   Andrius Erminas – viduriniosios kartos skulptorius, kuriantis naratyvines, erdvines instaliacijas iš dažnai efemeriškų, tarsi gyvų medžiagų. Savo kūryboje menininkas kalba nuorodomis, o kasdienius, lengvai atpažįstamus daiktus transformuoja į naujus kūnus. A. Ermino kūryba artima siurrealizmui bei kviečianti žiūrovą individualiai interpretuoti ir savarankiškai iškoduoti objektų reikšmes bei jų tarpusav...


× Vita Opolskytė   Jaunosios kartos tapytoja Eglė Norkutė parodose aktyviai dalyvauja nuo 2016-ųjų. Pernai „Jaunojo tapytojo prizo“ konkurse laimėjo „The Rooster Gallery“ apdovanojimą – galimybę surengti personalinę parodą. Ją, pavadintą „Ruins, Remains, Relics and Still lifes“ („Griuvėsiai, palaikai, relikvijos ir ramūs gyvenimai“), dar visai neseniai buvo galima išvysti atnaujintų Radvilų rūmų dailės muziejaus erdvėse; p...


Draugai