Vizualieji menai


 1938 m. nacistinėje Vokietijoje buvo sukurtas balsavimo biuletenis, kuris kvietė pritarti arba nepritarti Austrijos prisijungimui prie Trečiojo reicho ir savo balsu palaikyti išpopuliarėjusią Adolfo Hitlerio vadovaujamą partiją arba jos nepalaikyti. Rezultatas buvo labai kūrybiškas dviem aspektais. Pirmiausia, du klausimai sujungti į vieną. Antra, grafinio dizaino sprendimas – biuletenyje išdidinti ir įcentruoti pritarimui žymėti skirtą laukelį. Tik kūrybi&scaron...


„Baubliai“ Mokiausi 16-osios vidurinės mokyklos devintoje klasėje, kai lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja surengė ekskursiją po Lietuvą. Regis, 1958 m. vasaros pradžioje važiavome Panemune pro pilis, aplankėme Petro Cvirkos gimtinę – Klangius, pabuvojome Klaipėdoje ir prie jūros Smiltynėje. Grįžome Žemaičių vieškeliu pro Baublius, buvome ir Karo muziejuje Kaune. Mano draugas Vitas Vosylius negalėjo važiuoti, tad paskolino savo fotoaparatą „Smena“. Davė...


Venecijos architektūros bienalės fragmentai   Venecija – sapniška atspindžių ir pranašysčių erdvė. 2019-ųjų meno bienalės palinkėjimas (senovės kinų prakeiksmas) „Kad tau tektų gyventi įdomiais laikais“ išsipildė su kaupu: pandemijai palietus Europą, viena pirmųjų nuo pasaulio atsiskyrė lagūna su salomis ir ant vandens plūduriuojančiu įstabiuoju miestu. Žmonių planeta sustingo ir paniro į keistą išretėjusį laiką, annus horribilis. Ką mumyse pa...


Šešias menininkes Vilniuje, „Godò“ galerijoje (paro­da veikė iki birželio 30 d.) siejo 3 dalykai – tema, vieta ir lytis. Na, ir likimas, visas kūrėjas iš skirtingų profesijų atvedęs į vaizduojamuosius menus. Tarptautinė paroda-projektas Londone vadinosi „Mirtis socialinės medijos eroje“ („Death in the Age of Social media“), Vilniuje moderniai sutrumpėjo iki „Socialiai miręs“ („Dead Social“). Pradėk...


„Portretas“ Regis, 1978 m. vasarą su Plungės fotografais Broniumi Gadeikiu, Kostu Slivskiu ir Robertu Stankevičiumi nuvykome aplankyti Stanislovo Riaubos. Sėdime mažame Riaubos kambarėlyje, vaišinamės jo mėgstama „Starka“ ir kalbamės apie kūrybą, gyvenimą ir sostinės naujienas. Riauba sėdi savo įprastoje vietoje, ant lovos šalia lango, aš – greta jo, o plungiškiai įsitaisė prieš mus ant suolo. Už lango matosi nedidelis tvenkinys,...


  „PAGALIAU!“ – tokia pirmoji į galvą šovusi mintis gegužės 19 d. Prancūzijos valdžiai nusprendus sušvelninti karantino sąlygas ir atverti kultūros institucijų duris. Mėnesius kęstas kultūrinis troškulys privertė apmąstyti žmogaus būtį įprasminančios estetinės patirties svarbą kasdienybėje. Ir nors per pirmąjį karantiną tiesiog sprogusi virtualių parodų, koncertų bei spektaklių pasiūla laikinai užpildė vidinę tuštumą (pripažįstu, vis dar jaučiu...


    „Laiko slinktis“ Vyriausybės kultūros ir meno premiją pelniau 1999-aisiais. Premija tais metais Ministro Pirmininko patarėjų dėka buvo sumažinta per pusę. Laimei, turimų lėšų pakako įsigyti butui Antakalnyje, iš kurio balkono atsiveria puikus vaizdas į Nerį. Tų metų ruduo buvo auksinis, tad vaizdų pakerėtas sumaniau sukurti fotografijų seriją „Laiko slinktis“. Serijos fotografavimas truko net dvejus metus: nuo 1999 m. pabaigos iki 2002 m...


× Vita Opolskytė   Po netrumpos pauzės galerijoje „Meno niša“ buvo atidaryta antroji personalinė tapytojos Monikos Plentauskaitės paroda „Budrus miegas“. Daugumai ji žinoma kaip 2018-ųjų Jaunojo tapytojo prizo laimėtoja, populiari ir produktyvi dailininkė. Esame pažįstamos nuo tapybos studijų Vilniaus dailės akademijoje laikų, dalyvavome ne vienoje bendroje parodoje, apie tapybą kalbėjomės ne kartą. Matydamos vyraujančias atminties ir iš jos kyl...


Vilmanto Marcinkevičiaus piešinių paroda „X Dievo įsakymų“ galerijoje „Aštuonios akys ir ausys“ (Algirdo g. 38, Vilnius) veikė iki birželio 13 d.   XX a. pabaiga Lietuvos meniniame gyvenime įvardijama kaip naujų meninės išraiškos būdų ieškojimo bei jaunosios menininkų kartos maišto prieš nusistovėjusias tradicijas metas. Buvo pastebimos ne tik artėjančios socialinės permainos, protestas prieš taisykles ar n...


  „Visuomenėje įvyko dideli pokyčiai keliant klausimus, kas yra šeima, kokios santuokos gali būti įteisintos, o kokios – ne, galų gale, kiek apskritai valstybė gali kištis į dviejų suaugusiųjų asmeninius santykius. Gyvename sparčiai kintančiame pasaulyje, kuriame šeima ir santuoka tampa kovos, nesantaikos ir priešpriešos arena.“ (Vilma Samulionytė)   Biržai   2012–2019 m. Vilmos Samulionytės, aktyviai dirbančios konc...


Draugai