Muzika


Pirmą kartą Latvijos dainų ir šokių šventėje dalyvavau būdama devynerių. Vėliau, grodama orkestre ir dainuodama chore, – dar keturiose šventėse. Šis renginys tapo tokia svarbia mano gyvenimo dalimi, kad be jo nebeįsivaizduoju nei savęs, nei savo tautos. Pradėjusi domėtis lietuvių kalba ir kultūra, natūraliai pajutau norą daugiau sužinoti ir apie Lietuvos dainų šventės tradiciją. Kai peržiūrėjau 2018 m. Dainų dienos koncerto įrašą, daug kas pasirod...


„Risčia“, „Begalinis“, „Medžioklė“, „Švytuoklė“, „Rasa“, „Skruzdėlynas“, „Sapnai“, „Ežeras“ – tai kūriniai iš antrojo folko grupės „Ženklas“ albumo, kuris plačiosios auditorijos niekada nepasiekė. Jo bandomoji versija buvo įrašyta LRT studijoje 1992 m. gegužės 15–16 dienomis, iškart po to grupė išsiskirstė. Pirmasis 1991-ųjų „Ženklo&ldq...


Nuo lapkričio 2 d. iki gruodžio 8 d. Lenkijoje vyko šeštasis kasmetinis Vidurio ir Rytų Europos muzikos festivalis „Eufonie“ Graikiškai „eufonija“ (εὐφωνία) reiškia sąskambių darną, tai – kakofonijos priešingybė. Kokios darnos ieško „Eufonijų“ vardu pavadintas festivalis? Jo paantraštė – „Aidai ir atgarsiai“. Festivalį rengia Nacionalinis kultūros centras, kuri...


„Ratas“, „Regėjimas“, „Daina“, „Akla višta“, „Šokis“, „Kanklės“, „Grybai“, „Pievos“ – tai kūriniai, sugulę į Sąjūdžio laikais kurti pradėtą ir vos atgavus nepriklausomybę, 1990-ųjų vasaros pradžioje, įrašytą ansamblio „Ženklas“ albumą. Šiame eksperimentinio folko įraše greta lietuviškų liaudies instrumentų – kanklių, cimbolų, skudučių &...


  Niekio ir esmo žinovas Arvydas Šliogeris gyveno filosofo Immanuelio Kanto vardu pavadintoje alėjoje sostinės Pilaitės rajone. Mano bičiulis, kadaise ėjęs per Kanto laiptines pas matytoju – ne mąstytoju – siekusiu būti A. Šliogerį, aptiko akinių reklamą. Ji skelbė: „Tu gali pamatyti viską!“ Nežinau, ką tikėjausi išgirsti susitikdamas su „Pilaite“, iš to paties vardo rajono kilusia avangardinio repo grupe, kurią sudaro tekstų,...


Nomeda Valančiūtė. Ryčio Ilionio nuotrauka   Vieną ryškiausių „mašinistų“ kartos kompozitorių – Nomedą Valančiūtę – išgarsino jos ankstyvasis opusas „Narcizas“ (1986), kuriame tas pačias natas atkakliai kartoja klavesino ir išderinto fortepijono klavišai. Preciziškumą, repetityvinę techniką ir saikingą dramatiškumą šiuolaikinėje muzikoje gludinanti kompozitorė šiandien regi savo kūrinių i&...


  2024 m. rugsėjo 15 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teat­re vyko paskutinio Jono Meko filmo „Requiem“ peržiūra skambant gyvai atliekamam Giuseppe’s Verdi „Requiem“. Kūrinį atliko Lietuvos nacio­nalinio operos ir baleto teatro orkestras ir choras, diriguojamas vyriausiojo dirigento Ričardo Šumilos. Solistai – Viktorija Miškūnaitė, Justina Gringytė, Edgaras Montvidas ir Kostas Smoriginas.   Gėlės miršta...


W. A. Mozarto „Visos jos tokios“ Varšuvoje   „Visos jos tokios“. Natalios Kabanow nuotrauka   Birželio 22 d. teko lankytis Lenkijos nacionalinės operos spektaklyje – Wolfgango Amadeus Mozarto operoje „Visos jos tokios“ („Così fan tutte“). Visas 1790 m. sukurtos dviejų veiksmų komiškos operos pavadinimas yra „Così fan tutte, ossia La scuola degli amanti“ – „Visos jos tokios, a...


  Pastarąjį pusmetį, vairuodama ilgesnius atstumus, mėgstu įsijungti Ramintos Šerkšnytės kompoziciją „This Too Shall Pass“. Jis byloja apie viltį ir neviltį, visas pasaulio negandas ir visą džiaugsmą, o kulminacija mane ištinka 344-ą sekundę. Žurnalo „The Gramophone“ kritikų žodžiais, „This Too Shall Pass“ sugeba „dešimtyje minučių aprėpti viso gyvenimo prisiminimus“. Šiuo kūriniu pradedamas naujausias smu...


Vilniaus festivalis, šiais metais prasidėjęs birželio 2 d., kvietė į 8 koncertus Nacionalinėje filharmonijoje, viliojusius pavardėmis atlikėjų, tokių kaip JAV operos žvaigždė Thomas Hampsonas ir Kanados fortepijono virtuozas Marcas-André Hamelinas, italų baroko meistrai „Il giardino armonico“ ir violončelininkas Giovanni Sollima, pianistai Anna Geniušienė, Dmitris Levkovičius (Kanada, Ukraina), Yoavas Levanonas (Izraelis) ir kiti. Gedulo ir vilties dienos i&...