Muzika


× Milda Arčikauskaitė   Rugsėjo 13-ąją Lietuvos rusų dramos teatre įvyko džiazo koncertas, skirtas Lietuvos pianisto ir kompozitoriaus Dainiaus Pulausko 60-mečiui ir „Dainius Pulauskas Group“ (DPG) 25-mečiui. Tai įžanginis festivalio „Vilnius Jazz“ koncertas. Šis pokalbis žymi susitikimą su žmogumi, kuris apie savo pasiekimus, patirtis, įspūdžius kalba paprastai, santūriai ir džiaugsmingai, su didele meile muzikai ir savo darbui.     Į t...


× Martynas Bialobžeskis   Per pandemiją netikėtai suvokiau, kad atsirado laiko veiklai, kurią jau seniai norėjau išbandyti: kalbėtis su žmonėmis ir tuos pokalbius užfiksuoti. Tai jokiu būdu nereiškia, kad muzikai skyriau mažiau dėmesio, tiesiog turėjau galimybę imtis ir kitokio pobūdžio darbų. Vienas jų – neįpareigojančių ir laisvų pokalbių su meno pasaulio žmonėmis ciklas. Pirmasis pašnekesys – su kino ir teatro režisieriumi Jonu Terteliu. Susipaži...


1957 m. kompozitoriaus ir dirigento Vito Žiliaus įkurtas (kaip Vilniaus centrinio kultūros ir poilsio parko muzikos kolektyvas) „Trimitas“ išaugo į Valstybinį pučiamųjų instrumentų orkestrą. Nuo 2018 m. orkestrui vadovauja Antanas Kučinskas. Nuo 2021 m. meno vadovo ir vyr. dirigento pareigas eina Leifas Karlssonas (Švedija), orkestro dirigentas – Karolis Variakojis. Naujomis programomis siekiama atsiplėšti nuo žygiuojančio ir maršus grojančio orkest...


Jei manęs pasiteirautų, kodėl myliu džiazą, atsakyti būtų paprasta, o gal ir ne. Čia panašiai, jei moteris paklaustų: kodėl ją myliu? Pradėsi vardyti, pradėsi skaičiuoti – už ką, ir meilė jau bus iš išskaičiavimo. O jei visai paprastai – myliu, ir tiek – be išskaičiavimo. Fotografuoti džiazą gal nėra labai specifinė fotografui veikla. Ji nėra pavojinga. Nesulyginsi su karo fotografais. Yra, žinoma, niuansų. Kaip dailidė ar stalius žino, kokį oblių i...


  Mokytis muzikos – tai ne tik bandyti tobulai sugroti Franzą Schubertą ar Johannesą Brahmsą ir atpasakoti kompozitorių biografijas. Mokyklose dažnai pamirštama kūrybinio ugdymo reikšmė. „Kūrybiški žmonės gali inicijuoti pokyčius, keisti nusistovėjusias tiesas ir kurti ateitį. Kartais pamirštame, kad kūrybiškumas ne kelių išrinktųjų privilegija, o kiekvieno turima teisė“, – teigia „Muzikalkės“ įkūrėja Juta Pranul...


    XIX a. Vakarų Europos kompozitorių kūrybiniai ieškojimai bei vyravusi bendroji romantiškoji ideologija leido skleistis naujam atlikėjo ir akompanuotojo (pianisto koncertmeisterio) tarpusavio santykiui, įgalino kelti kamerinio ansamblio partnerių lygiavertiškumo scenoje problemas, inicijuoti muzikologines partnerystės diskusijas. Nors negalima paneigti meno ir amato sąvokų netapatumo, tačiau perkelta į veiklos sferą amatininkiškumo samprata bet kurioje...


Luko Geniušo ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro tiesiogiai transliuotas koncertas   Dramblys Kongresų rūmų žiūrovų salėje yra tai, ko joje nėra. Solistas lenkiasi tuščioms kėdžių eilėms pasisukdamas tai į kairę, tai į dešinę. Spaudžia ranką orkestro primarijui, susirietęs dėkoja vedėjai už gėles. Plodami styginių strykai kyla ir leidžiasi maišydami orą, taip ir nepaliesdami stovų. Neįtikinamai klepsi paskirų muzikantų plojimai. Šypsenas sergsti...


„Twenty Fingers Duo“ debiutinis albumas „Performa“   Gali skaudžiai suklysti, bandydamas „Performą“ suprasti ar paaiškinti. Pradėti nuo performatyvumo garse apybraižų, leistis į šimtmečiais tokius pačius ir vis kitokius smuiko ir violončelės instrumentinių ribų apčiuopimus, raizgyti jaunus lietuvių kompozitorius mokiusiųjų voratinklį ir galiausiai mėginti atsakyti, kokia yra styginių repertuaro praeitis, dabartis ir ateitis. Vis giliau skę...


Ką davė popsas Lietuvos radijui? Anoniminį santykį su menu! Popsinės dainos, kai skamba per radiją, nereikalauja klausymosi. Ta nenutrūkstanti kūrinėlių „sosiska“ nori nenori iš karto virsta fonu, arba, kaip kadaise sakė Giedrius Kuprevičius, sienų apmušalais, kurie gali būti ir vienokie, ir kitokie. Be to, pateikiamas dar ir be jokios informacijos muzikos skambėjimas eliminuoja klausymosi sąmoningumą. Sąmonės vienas svarbiausių dėmenų yra dėmesys, koncentracija. Be jų...


Simonos Smirnovos CD „Joan of Arc, for String Quartet“   1928 m., remdamasis išlikusiu faktiniu Žanos d’Ark bylos nagrinėjimo protokolu, režisierius Carlas Theodoras Dreyeris pasiryžo papasakoti legendinę istoriją ir įamžino ją nebyliame filme „Žanos d’Ark aistra“. Dar vieną savitą dimensiją šiam filmui dabar suteikia Niujorke reziduojanti lietuvių kompozitorė Simona Smirnova. 2020-ųjų pabaigoje ji pristatė filmą lydinčios muzikos albumą &...


Draugai