Teatras


Šių metų Vilniaus tarptautinio teatro fesitvalio „Sirenos“ tema – erdvė. Festivalis vyks rugsėjo 25–spalio 11 d.    Spektaklio „Vidinis paveikslas“ scena   Žiūrovų salę tamsa apgaubė tik XIX a., kai išradus dujinį apšvietimą pavyko pašalinti aplinkybę, laikytą vienu didžiausių teatro trukdžių, – kad aktoriai mato žiūrovus ir, svarbiausia, kad žiūrovai mato vieni kitus1. Pagrindinė priežastis, kodėl kūrėjam...


× Valdas Puteikis Albanų kilmės prancūzų choreografas Angelinas Preljocajas beveik tris dešimtmečius gyvena ir kuria Pietų Prancūzijoje, Provanso Ekse. Jo trisdešimties šokėjų trupė „Ballet Preljocaj“ kasmet Prancūzijos ir užsienio publikai parodo per 120 spektaklių. Ir ne tik savo miesto salėje „Pavillon Noir“ – birželį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įvyko A. Preljocajo šokio spektaklio „Parkas“ premje...


× Aistė Audickaitė   Liepos 11–14 d. vyksiančiame gatvės teatro festivalyje „Spot“ viešės iš Ispanijos kilęs menininkas Isaacas Cordalis. Jo skulptūros, kartais nesiekiančios ir 15 cm dydžio, randa vietą netikėčiausiose miestų erdvėse ir praeivius kviečia sustoti ir pamatyti miestovaizdį kitaip.   Nuotrauka iš Isaaco Cordalio archyvo   Kokias matote didžiausias mūsų visuomenės ydas? Atsakyti sudėtinga, nes visuomenę kamuoja &sc...


Gegužę ir birželį Vienoje vyko teatro festivalis „Wiener Festwochen“ Pradėkime iš toliau. Festivaliai išgyvena įvairias fazes. Po Antrojo pasaulinio karo įsteigtais didžiaisiais festivaliais (Edinburgas, Avinjonas – 1947 m.) šalys pirmiausia teigė, kad yra gyvos, atsigauna ir joms rūpi kultūra, nori ja dalintis su kitais. Lygiai tokia pati buvo ir Viena, pradėjusi savo festivalį 1951 m., dar padalinta į sektorius kaip Berlynas. Vėliau festivaliai keitė for...


Pradedant dviem vyrais su šarvais, kailiais ir ne itin „vyriškais“, spindinčiais aksesuarais vizualinėje komunikacijoje, tęsiant išnaša ties programėlėje užrašytu pavadinimu „ne opera, o vienos dalies performansas“, naujausias Meno ir mokslo laboratorijos lopšyje gimęs kūrinys „Pilėnai“ kaipmat išsiskiria iš kasdienio feisbuko teatrinių renginių srauto kaip išskirtinai politizuotas manifestas, hips...


Vilniaus senasis teatras, sulaukęs įteisinto naujo meno vadovo – šokėjo, kritiko ir vadybininko Audronio Imbraso – ir pasikvietęs senąjį – režisierių Joną Vaitkų, – įvaizdina naftalinu dvelkiančią pjesę „Atsivertėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ (birželio 15 d.). 80-metis mūsų teatro mohikanas J. Vaitkus vėl nustebina drąsia pasaulėžiūra. Spektaklis nėra meninis įvykis, tačiau tiek šiam teatrui, tiek aktualij...


BROS. Domo Rimeikos nuotrauka   „Aš pasiruošęs būti policininku šiame spektaklyje. (...) Vykdysiu man paskirtus nurodymus iki galo, net jei dėl jų patirsiu gėdą. (...) Vykdysiu man paskirtus nurodymus prieš save patį, net jei nesuprantu šios frazės. (...) Įvykdęs nurodymą – nejudėsiu, būsiu kaip statula ir lauksiu kito įsakymo, net jei jį išgirsiu tik po trisdešimties minučių, net jei jo niekada nesulauksiu.“ Tai i&scaro...


× Judita Paužuolytė Kalbuosi su Goda Giedraityte – Klaipėdoje gyvenančia menotyrininke ir kultūros vadybininke, kasmetinio tarptautinio šiuolaikinių menų festivalio „Plartforma“ organizatore, menininkų grupės „Žuvies akis“ prodiusere.   Goda Giedraitytė. Donato Bielkausko nuotrauka   Koks dabar yra Klaipėdos scenos menų gyvenimas? Gyvybingas – pastarieji metai mieste įdomūs ir aktyvūs. Džiaugiamės ambicingais, su tarptautiniais k...


Rimo Tumino spektaklis „Ana Karenina“ (birželio 8 d. Klaipėdos dramos teatras, Tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM“) prasideda, kaip ir pridera, nelaiminguose Oblonskių namuose: žmona, sužinojusi apie vyro neištikimybę, ryžtingai liepia jam nešdintis. Vis pakartojamas juokingas rankos su ištiestu pirštu gestas išduoda kiek lengvabūdišką, melodramišką režisieriaus požiūrį į Levo Tolstojaus romaną; vėliau opereti&scaron...


× Judita Paužuolytė   Teatro režisierius, Klaipėdos „Taško“ teatro direktorius Tadas Montrimas pasakoja apie jūrinį savo gyvenimo etapą: naujas pareigas, Vakarų Lietuvos žiūrovą, menininkų bendruomenę ir asmeninę kūrybos šiame mieste tėkmę.   Kodėl nusprendėte atsikraustyti į pajūrį?   Sprendimas atvykti į Klaipėdą buvo inspiruotas ne kūrybos, o šeimos. Vilniuje tapo nepatogu, ėmėme ieškoti kito miesto. Taip atsirado Klaipėd...