Karantino įkalintos parodos. Dominyko Sidorovo „Ugniasienė“

Fotoreportažas iš Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė-dešinė“ (Latako g. 3, Vilnius) iki kovo 27 d. veiksiančios Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“. Lauryno Skeisgielos nuotraukos.

Pagrindinė Dominyko Sidorovo kūrybos medija – tapyba, tačiau greta to menininkas kolekcionuoja bei kuria objektus, piešinius ant popieriaus ir ant sienos. Būtent pastaroji autoriaus kūrybos dalis bus pristatoma parodoje „Ugniasienė“.

Vyraujantis D. Sidorovo kūrinių motyvas – daiktas, dažnai paprastas, nuobodus ar net prastas kasdienybės objektas, kurio kontūras, spalva ar netikėtas rakursas nubrėžia autoriaus ir apskritai žmogaus egzistencijos ženklą. Parodą menininkas konstruoja kaip dvigubos koncepcijos projektą, apjungiantį kasdienybės objektų poeziją ir kūrybinio proceso analizę. Anot autoriaus, galutiniame kūrybos atrankos etape daug medžiagos yra nurašoma kaip netinkama, lieka už studijos durų ar užrašų knygutėse. Kūrėjo charakteris ar stiprūs aplinkos faktoriai nulemia, jog kažkas turi likti už ugniasienės ir nepasiekia žiūrovo. Tad parodoje, kur pagrindinis veikėjas yra sieninis piešinys tušu, pasakojama apie baimes praleisti kažką svarbaus, pražiopsojus nepasakyti, nurašyti kaip netinkamą ar kažko genialaus tyčinį ar netyčinį nutylėjimą.

Jau ankstesnėse parodose D. Sidorovas eksponavo sienų piešinius, juos dengdamas išspręstais ir realizuotais paveikslais bei garsą sugeriančiu elementu, neleidžiančiu eskizui tapti pilnaverčiu kūriniu. Dabar pagrindinis vaidmuo suteikiamas tam, kas lieka neišsakyta, tame ploname sluoksnyje už pakabinto kūrinio. Pavadinimas Ugniasienė šmaikščiai pabrėžia kūrinių atlikimą ant sienos bei simbolizuoja idėjų, minčių ir veiksmų neprasiskverbimą.

D. Sidorovas (g. 1993) – jaunosios kartos tapytojas, 2020 m. baigė magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 2016 m. menininkas rengia personalines, aktyviai dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir užsienyje.

Dominykas Sidorovas: „Daiktai brėžia mano trajektorijas, mane patį“ ČIA