Mato Janušonio „Elektrinis piemuo“

Fotoreportažas iš galerijoje „Meno Niša“ (Vilnius) iki  spalio 2 d. veiksiančios Mato Janušonio parodos „Elektrinis piemuo“. Mariaus Žičiaus nuotraukos.

 

Mato Janušonio „Elektrinis piemuo“

 

Trečiojoje personalinėje parodoje menininkas perkonstruoja jau egzistuojančius daiktus ar „ready made“ objektus keisdamas jų išorinę formą, arba kontekstualiai keisdamas reiškinių prasmes.

Kaip teigia Matas Janušonis, šiuo metu savo kūriniuose jis plėtoja gamtos ir mechanikos temas, ieškau kaip jos koreliuoja tarpusavyje, kaip viena kitą papildo. Parodos pavadinimas „Elektrinis piemuo“ metaforiškai talpina šias temas. „Elektrinis piemuo“ – tai aptvaras gyvuliams, kuriuo teka silpna elektros srovė. Šis pavadinimas – tai paradoksas tarp kažko žmogiško, gyvo ir labai techniško ar robotiško.

„Naujuose kūriniuose išryškėja fizikiniais dėsniais paremti bandymai, neigiantys patys save, kvestionuojantys gravitacijos poveikį objektams ir taip provokuojantys žiūrovo erdvės suvokimo pokyčius. Instaliacijų atspirties tašku tampa įvairūs optiniai triukai, ar žaislai kalbantys apie svorio centro problematiką ir levitaciją“, – apie parodą „Elektrinis piemuo“ pasakoja  M. Janušonis.

Skulptoriaus kūrybinis ir techninis procesas gali būti ir atsietas vienas nuo kito, bet kartais ir sujungtas. Dažnai techniniai aspektai padiktuoja kūrimo galimybes; tarsi rėmus, kuriais remdamasis galiu plėtoti darbus. O kartais tiesiog sugalvoju, kas man įdomu, ir pačią technologiją priverčiu tapti įgalia padaryti norimą kūrinį.

M. Janušonio darbai buvo sėkmingai pristatyti meno mugėse „ArtVilnius“, „Positions Berlin“, „viennacontemporary“, YIA Briuselyje ir Paryžiuje; jo kūriniai yra „Lewben art foundation“ ir Krokuvos šiuolaikinio meno muziejaus „Mocak“ kolekcijose. 2018 metais jo garso instaliacija „Vartai“, Šiuolaikinio meno centro veikiančioje parodoje „JCDecaux“ premijai laimėti, gavo publikos simpatijų prizą.

 

Mato Janušonio „Elektrinis piemuo“

 

 

Draugai