Menininko Roberto Blujaus tapybos parodoje – kūnas, teatrališka erdvė ir sapno pojūtis

Spalio 4 d. Vilniaus meno erdvė „GODÒ galerija“ pristatė dailininko habil. dr. Roberto Blujaus personalinę tapybos parodą „Portretai iš kuriamo sapno“.

„Mano tapyba yra realistinė pagal dėsnį, kad viskas, ką tapau, nėra išgalvota – visi žmonės ar daiktai paveiksluose realūs. Tačiau šie realūs objektai, reali vieta, reali buitis kaip siūlai susipina į bendrą paveikslą per emociją, ir visa tai kažkuo primena sapną, – sako parodos autorius. – Nors sapnai neprognozuojami, o aš vaizdą darbuose konstruoju pats, vis dėlto kūryba yra neapčiuopiamas procesas, ir paveiksluose kaip sapnuose skleidžiasi tam tikra utopija, gal slapti norai, kurių negalim išsakyti ar patys suprasti, pasąmonės sudėlioti vaizdiniai.“

 

 

Kūriniuose figūros yra tarsi ištrauktos iš buities ir perkeltos į dirbtinai teatrališką erdvę, kurioje vis dėlto daugiau pasąmonės jutimo nei realaus suvokimo. Tikroviški kūnai dažnai kontrastuoja su pabrėžtinai plokščiais, perspektyvą griaunančiais paviršiais – taip darbuose sukuriamas dar stipresnis nebūtinai tikroviško ar sąmonės paaiškinamo sapno pojūtis, siurrealistinės atmosferos, paslapties jausmas.

Naujuose darbuose R. Blujus toliau kuria figūratyvines kompozicijas; jose dominuoja kūnas, statiškomis pozomis sustingusios figūros, kurios perteikia klasikinį grožį ir monumentalią formą.

Kūryboje tarsi tirdamas, kaip save matome ir įsivaizduojame, R. Blujus neatsitiktinai pasitelkia nuogumą. Nors nuogą žmogų dažnai suvokiame kaip pažeidžiamą, beginklį, autorius nuogumą kūryboje siekia paversti žmogaus laisve nuo įvaizdžio, socialinių aksesuarų, kurie paprastai formuoja socialinį statusą. Būtent žmogus be socialinių atributų tampa savimi.


Parodą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.