Optiniai efektai ir paradoksai. Mauritso Cornelio Escherio retrospektyva

Fotoreportažas iš Genujos Valdovų rūmuose (Palazzo Ducale) veikiančios Nyderlandų grafiko ir iliustratoriaus Mauritso Cornelio Escherio (1898-1972) parodos. Tomos Gudelytės nuotraukos.

 

Optiniai efektai ir paradoksai. Mauritso Cornelio Escherio retrospektyva

 

„Grafikas išgarsėjo keistais optiniais efektais, perspektyvos paradoksais ir netikėtais geometriniais sprendimais; jo kūrybą įtakojo Renesanso menas, japonų grafika, futurizmas, ispanų majolika (azulechas ir plytelių klojimo technika atkartojant raštą). Taikė reliatyvumo ir begalybės principą, pvz., piešė laiptus, vedančius į visas puses, nepaisant gravitacijos ir fizikos dėsnių. Kelionių po Italiją ir Ispaniją metu M. C. Escheris studijavo architektūrą, matematiką ir gamtą – daugelyje jo darbų vaizduojami vabzdžiai, kerpės ir grybai. Parodoje pateikiama plati autoriaus retrospektyva: eksponuojami 200 menininko darbų, tarp kurių ir garsiausi grafiko darbai – „Autoportretas sferiniame veidrodyje“, „Pasaulio kūrimo ciklas“, „Metamorfozė“ ir kt. Ilgai M. C. Escheris buvo niekam nežinomas menininkas, dirbęs, beje, taip pat ir spaustuvininku. Pirmoji rimta jo darbų paroda įvyko tik 1968 m., kai menininkui buvo 70 metų.“ (Toma Gudelytė)

 

Optiniai efektai ir paradoksai. Mauritso Cornelio Escherio retrospektyva