Linas Liandzbergis. „Laukais, pievomis, kloniais ateina ruduo“

Linas Liandzbergis. „Laukais, pievomis, kloniais ateina ruduo“, 2015. Iš Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2, Vilnius) iki rugsėjo 30 d. veiksiančios L. Liandzbergio tapybos parodos „Drugelio efektas“. Parodoje pristatomi autoriaus pastarųjų kelerių metų tapybos darbai.

Anot dailėtyrininkės Ritos Mikučionytės, Linas Liandzbergis – netipiškas menininkas lietuvių dailės kontekste. Tapytojas, daugiau nei dešimtmetį dirbęs performanso ir videomeno srityje, vėl intensyviai tapo. Šis fenomenas nuolat traukia dėmesį: kaip veiksmo meno formos gali veikti tradicines dailės sritis, kiek kinta modernaus ir postmodernaus meno definicijos. Liandzbergio tapyba racionali, logiška, konstruktyvi, tarsi apibrėžta iš anksto numatyto veiksmų plano. Siužetai įvairūs, inspiruoti peizažo, muzikos temų interpretacijų ir popkultūros motyvų. Dominuoja ryškus, skambus, neretai dekoratyvus koloritas, kurį organiškai papildo išraiškingos formos ir spalvų klijuojami daiktai – maži vaikiški žaisliukai, lego konstrukcinės detalės ar dirbtinės gėlės. Jausminis tapybos pradas tarsi koduojamas kompiuterinės stilistikos vaizdų intarpais. Liandzbergio paveikslai tampa ne emocijų, o intelekto užtaisu, pro kurį subtiliai skverbiasi sveikas ironiškas požiūris į pasaulį.

Linas Liandzbergis. „Laukais, pievomis, kloniais ateina ruduo“, 2015 (gyčio norvilo nuotrauka).