Aldonos Gustas piešinys

Aldonos Gustas piešinys (2012) iš Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje (V. Putvinskio g. 55, Kaunas) iki rugpjūčio 2 d. veiksiančios A. Gustas piešinių parodos „Esu gamtos dalis...“.

„Oda simbiozės moterų yra atvira, garbingos yra strėnos. Burna geraširdiška. Akys šuliningos. Plaukai gryna elektra. Lytis protinga ir animališka.“

(A. Gustas, „Simbiozės moterys“, 1993)

Savaitraščio galerijoje – Aldonos Gustas piešiniai.

Aldona Gustas (g. 1932) – lietuvių kilmės dailininkė ir rašytoja, nuo 1945 m. gyvenanti ir kurianti Berlyne. 1972 m. subūrė Berlyno dailininkų-poetų (Berliner Malerpoeten) grupę, kuri aktyviai reiškėsi XX a. 8–9 deš. Jai priklauso (ar priklausė) Günteris Grassas, Friedrichas Schröderis-Sonnensternas, Kurtas Mühlenhauptas ir kiti. Grupės menininkai rašo ir patys iliustruoja savo poeziją ar prozą, žodis ir vaizdas jų kūryboje yra lygiaverčiai partneriai. A. Gustas išleido keliolika poezijos rinkinių, kurių didžiąją dalį taip pat pati iliustravo.

Paroda „Esu gamtos dalis...“ sudaryta 2014 m. Berlyno Mühlenhaupt muziejuje vykusios parodos „Moterys su burnomis“ („Mundfrauen“) pagrindu. Ekspoziciją sudaro 1990–2012 m. sukurtų piešinių ciklas moters tema, kuri dailininkės kūryboje užima išskirtinę vietą. A. Gustas laisva, gyvybingai vibruojančia, tačiau tikslia ir lakoniška linija fragmentuoja moters kūno dalis, suteikdama joms naujų pavidalų. Šiuo ciklu A. Gustas siekia atkreipti dėmesį ir į moters grožio sampratą, griaudama tradicines jos vaizdavimo klišes. Menininkės teigimu, moters kūnas, veidas kūrinyje turi „kalbėti“, o ne išreikšti banalius standartus. Išsilaisvinimą iš nusistovėjusių grožio idealų dailininkė išreiškia per kūnų deformavimą, abstrahavimą, atskirų jo dalių, ypač burnų, plaukų akcentavimą. Piešinius, kaip ir visą poeziją, persmelkia švelnus, subtilus erotiškumas. (Parodos kuratorė Aušra Vasiliauskienė)

Aldonos Gustas piešinys