/ / /
lyg šios kultūros ir visuomenės košmaro
norima atsikratyti revoliucinio nuoseklumo
kad būtų galima ramybėje sapnuoti
baigėsi prasta atoslūgio literatūra, ne ką menkiau diegusi hegemoniją
publika atskleidė esanti kitos formos ir virto kitu
išbandymas slypi santykių, kuriuos bergždžiai fiksuoja žiniasklaida, gausybėje
Arenos užteko šiam nevykusiam sapnui nutraukti
kuris toliau pardavinėjo beverčius daiktus
daugeliui apgailestaujant mes vėl grįžome į nulinius metus
kasdien italų fabrike šis tas nutinka
nemalonūs 1968-ieji jau niekada nepasibaigs
į „Fiat“ fabrikus nauji gyvūnai tempia savo praeitį, savo privatų gyvenimą, savo nepakantumą valdžios institucijoms
tai jų neapykanta kelia nerimą „Fiat“.
Iš italų kalbos vertė Toma Gudelytė
Gegužės 20 d. mirė Nanni Balestrini (g. 1935) – italų poetas ir rašytojas, vienas iš eksperimentinio naujojo avangardo pradininkų bei kultūrinio judėjimo „Gruppo 63“, kuriam taip pat priklausė Umberto Eco ir Edoardo Sanguineti, narių. Daugelio poetinių antologijų ir kultūrinių žurnalų („Quindici“, „Alfabeta“, „Zoooom“) autorius ir redaktorius. 1963 m. „sukūrė“ pirmąją kompiuteriu sugeneruotą poeziją. 7 dešimtmetyje aktyviai dalyvavo kairiųjų judėjime bei politinėse kovose už darbininkų teises, tai aprašė romanuose „Vogliamo tutto“ („Norime visko“) ir „Gli invisibli“ („Nematomieji“). Švino metais (it. anni di piombo) prasidėjus politiniam persekiojimui ir areštų bangai, drauge su bičiuliu filosofu Toni’u Negri’u pasitraukė į Prancūziją. Egzilyje praleido 5 metus, vėliau visi kaltinimai poetui buvo panaikinti. N. Balestrini’o vizualiosios poezijos kūriniai eksponuoti daugelyje Italijos ir užsienio meno galerijų. N. Balestrini kūryboje jungė eksperimentinę literatūrą su radikaliai angažuota politine laikysena, kurios niekada neišsižadėjo.
Eilėraščių ciklas „Blackout“ parašytas 1979 m., iškart po to, kai N. Balestrini buvo apkaltintas dalyvavimu teroristinėje veikloje (priklausė „Potere operaio“ judėjimui) ir prisidėjus prie ministro pirmininko Aldo Moro pagrobimo.
Patricia Piccinini. "Sanctuary". Iš XXII Milano trienalės (2019 03 01 – 2019 09 01) parodos „Pažeista gamta: dizainas imasi spręsti žmonijos išlikimą“ („Broken Nature: Design Takes on Human Survival“). Tomos Gudelytės nuotrauka.