Gatvės fotografija man – fotoakimi įdomiai iškadruota ir užfiksuota nesurežisuota kasdienybė (pamačiau, paspaudžiau, užfiksavau). Taip žmonės ir daiktai akimirkai sustabdomi unikaliame, niekada nebepasikartosiančiame kadre, kuriame ne tik faktografinė dokumentika, bet ir kažkas daugiau – kadre esančiųjų subjektų bei objektų (meta)fiziniai, kompoziciniai, emociniai santykiai, kuriantys istoriją.
O rūkas – fotografų bei įvairaus plauko romantikų svajonė ir vairuotojų prakeiksmas.
Dainius Dirgėla. Iš ciklo „Rūkas“, 2018
Rūkas ištirpdo ryškius, konkrečius vaizdus, panardina į šviesotamsos minkštimą ir suteikia neapibrėžtumo. Tai, kas išnyra iš rūko – kitas pasaulis.
2018 m. vidurvasarį Valstybės pažinimo centro, esančio Prezidentūroje, kiemą rūko pripildė olandų menininko Edwino van der Heide’s meno instaliacija. Bet žmonės šiame rūke – tikri ir nesurežisuoti. (Dainius Dirgėla)