Vizualieji menai

× Aistė Marija Grajauskaitė Iš pirmo žvilgsnio pasirodė mažų mažiausiai keista, kai užėjus į galeriją „AV17“, ši buvo sklidina kvapo, o po kelių akimirkų sužinojau, kad pa­roda visai ne apie kvapus, bet apie jų nebuvimą arba nesugebėjimą užuosti, o parodoje eksponuojamo objekto autorė turi įgimtą beuoslystę. Michalina Bigaj (g. 1991) – jaunosios kartos lenkų šiuolaikinė menininkė, ir nors ji lyg smalsus vaikas tyrinėja aplinką, kurią gali pasiekt...


Nuo Artemizijos iki Abramovič, nuo senųjų meistrų iki olmekų, nuo Richterio iki senovės Romos – Europoje, Amerikoje ir Azijoje   Van Eyckas. Optinė revoliucija Gento dailės muziejus 2020 m. vasario 1–balandžio 30 d. Maždaug pusę iš 20 dabar žinomų Jano van Eycko darbų (apie 1390–1411) bus surinkta didžiausioje flamandų tapytojo parodoje Gente. Bus eksponuojami keli neseniai restauruoti kūriniai, tarp jų – išorinės Gento altoriaus sąvaros (1432) ir ...


Po parodos „Karlo Ove’s Knausgårdo pamatytas Edvardas Munchas“ Kai 2017 m. Potsdame atstatytuose XVIII a. rūmuose buvo atidarytas Barberini muziejus (statybą ir muziejaus įsteigimą inicijavo ir finansavo pramonininkas Hasso Plattneris, turįs ir įspūdingą impresionistų kolekciją), įdomus buvo ir pats naujo muziejaus atsiradimo faktas, ir išreklamuota impresionistų bei modernizmo pradininkų paroda. Pirmiausia – Claude’o Monet paveikslų. Tuopos ir &scaron...


Į Vitražo manufaktūrą pirmą kartą įžengiau šių metų lapkritį, joje tuomet veikė 5-oji „Duetų“ ciklo paroda „Skaidrumo spalvos“. Žinoma, gėda. Gėda ne todėl, kad čia neužėjau anksčiau, o kad šią jaukią gatvelę buvau „nurašiusi“ kaip komercinę-turistinę, panašiai kaip Aušros Vartų gatvės atkarpą už Bazilijonų Vartų. Pasirodo, į Vilniaus rotušės aikštę įbėgančioje Stiklių gatvelėje yra net 3 galerijos, dvi i&scaron...


Kitaip nei tapyba, juvelyrika dažniau sužadina taktilinį pojūtį. Žvelgdamas į turinius ir erdvinius, apčiuopiamus juvelyrinius dirbinius, žiūrovas siekia haptiškai susipažinti su optinėmis, prieš jo akis kintančiomis formomis. Juvelyrikoje pojūčių režimas inversiškai pasikeičia: optiškai suvoktas vaizdas tampa lyta atpažįstamu kūriniu. Taikomosios dekoratyvinės dailės šakai priskiriama aukso ir kitų metalų, akmenų bei mineralų kalvystė įtraukia įvairias medžia...


Jaunųjų mados dizainerių konkursas „Injekcija“ šiais metais siejamas su kelionės traukiniu metafora. Mados traukinys – greitas, ne visi spėja į jį įšokt, tad kartais imi ir lieki kokioje priemiesčio stotelėje vilkėdamas praėjusio sezono paltą. Taip būtų galima apibūdinti nuolat kintančios mados fenomeną. Tačiau didžiausias Lietuvos madą pristatantis renginys „Mados infekcija“ ir konkursas „Injekcija“ niekuomet nesilygiavo į greitąjį traukin...


× Aistė Marija Grajauskaitė   Laisvydės Šalčiūtės paroda „Meliuzinų rojus“ galerijoje „Kairė–dešinė“ veiks iki gruodžio 21 d.   Anoks čia melas, anokia paslaptis, kad, sumetus Laimą Kreivytę ir Laisvydę Šalčiūtę į vieną katilą, išeitų ne šiaip fokus pokus, o visai aukštos kokybės meninis eliksyras. Tiesiog nektaras, kurį vartoti reikėtų saikingai ir atsakingai, nes padauginus ne tik akys išdegtų, f...


Paroda ,,XX a. mados šedevrai“ iš Aleksandro Vasiljevo fondo veiks iki 2020 m. rugpjūčio 30 d. Mados kolekcininkų Lietuvoje nėra arba jie nežinomi viešajai publikai, tad nenuostabu, jog Aleksandro Vasiljevo parodos dar 2009 m. Lietuvoje buvo sutiktos itin pozityviai ir entuziastingai. Tenka liūdnai pripažinti: tos parodos ir tėra vienintelė proga pamatyti ir patyrinėti skirtingų epochų bei įvairių stilistinių krypčių teminius mados objektus Lietuvoje. Tad, ko gero, &s...


Ką galima pasakyti apie vienintelę mados istorijos parodą, kuri vyksta Vilniuje (gal net visoje Lietuvoje)? Aleksandro Vasiljevo fondo kolekcija nedideliais frag­mentais, tačiau stabiliai eksponuojama Taikomosios dailės muziejuje. Naujausia, jau 12-oji paroda ,,XX amžiaus mados šedevrai“ žada atskleisti didžiausius pastarojo šimtmečio mados pokyčius. Kaip įprasta, A. Vasiljevo paroda savaip nostalgiška, tad per atidarymą, vykusį spalio 22 d., vilnija atodūsių bango...


Spalio 17–20 d. Paryžiaus Didžiuosiuose rūmuose (Grand Palais) vyko 46-oji tarptautinė šiuolaikinio meno mugė FIAC. Vienu laukiamiausių rudens kultūrinių renginių tituluojama mugė šiemet pritraukė beveik 200 galerijų ir daugiau nei 74 000 lankytojų. Kaip ir pernai FIAC neapsiribojo industrine Didžiųjų rūmų erdve: Mažuosiuose rūmuose (Petit Palais) pristatyta jau tradicija tapusi „Fiac Projects“ programa (kuratorė Rebecca Lamarche-Vadel), šiuolaikinio meno k...


Draugai