Lauros Vansevičienės nuotr.
Ego rex
tu niekur nenorėjai leistis
bet tavyje apsigyveno šuo –
tokia neveislinė atsakomybės forma
pasitikėjimo akimirkomis prasiverždavo
šmaikšti kompanijos siela
dosniai vizgino uodegą aplink stalą
dalindama patarimus, kaip gyventi
bet tai buvai ne tu, juk ne tu
laižydavai jiems batus ir skruostus
tikrasis snukis išlindo vėliau
į tave įsibrovęs šuva – atskalūnas
trokštantis perkąsti gerklę veidmainiams
kad vedant per miestą visi pastebėtų
koks kietas jo kniedytas švarkas
o jei paslėpdavai nuo svetimų
iš nevilties grauždavo artimuosius
kažkodėl jie tavęs neišvarė, uždarė į narvą
išėjo dresuojamas civilizuotas padaras
ėmė prašytis geštalto terapijų
kad vidus sutaptų su išore
pavirto ištikimiausiu iliuzijų sargu
vienintele tau įkandama normalumo versija
tik – vos spėjai perimti jo charakterį
ištrūko su gabalu tavo širdies nasruose
per neaprėpiamas dykras, kurių neįtarei esant
ir epochas, kai nesutikdavai nė gyvos dvasios
bastėsi peralkęs, kol išlandžiojo tau akligatvius
ieškojo prasmės, bet išrausė tavo kaulus
Nirvana Cosmopolitan Beach Club Hotel
poilsiautojų pirštai
nakčiai išjungia telefono garsą –
prasidėjo atostogos ir joks giminaitis
už tūkstančių kilometrų tikrai nenumirs
nors mirtis visada šalia
(kada pirmąsyk išgirdai šitą frazę?)
kiekvieną dieną ji kepa pliaže
prie Viduržemio jūros
šmirinėja tarp gultų ir turškiasi baseine
tu saujoje gniauži jos maigytas monetas
mindžioji smėly jos pėdsakus
valgai iš jos vakarykštės lėkštės
bet tavo mirčiai atostogos
ir jūs visada prasilenkiat
tiesa, ji seniai investavo į šitą kurortą –
už kelių šimtų metrų nuo viešbučio
bangos į krantą išspjauna pabėgėlių kūnus
jie išimti iš kelionės paketo, sustingę
anapus ekrano, tau jie užblurinti
bet pro sukąstus dantis
pagal grafiką šiepiasi saulė
tarsi Pelytė Minė ant maudymuko
kai tavo mergaitė
sausakimšas valtis žiaumojančioj jūroj
vis krykštauja, sukasi, supasi...
Melancholijos angelas
mirties baimė ištuštino mano banko sąskaitą
aistros nusikaltimas, guodė Lietuvos policija
ir pramoginių trilerių kriminalistai
tik per mirties baimę pas mus ant sienos
kabo dabar 1972 metų Dali ofortas
pavadinimu melancholijos angelas
vienas devyni septyni du
vienas devyni septyni du
rinkau numerį, kol atsiliepė
šaukiau į ragelį mažyte Rytų Europos kalba
kaip nekenčiu aš tų sumautų iliuzijų
kontrabandinio modernizmo
kurį mano akims nuo vaikystės bruka
stikliniai pastatai ir marmuriniai žmonės
vienas devyni septyni du
ir susidegina Kalanta
vienas devyni septyni du
adresatas šiuo metu nepasiekiamas
žinok, dabar man jau galutinai aišku
kuo tu mane laikai, mirties baime
patogiam taksiderminiam krėsle
spoksai išretušuotą karinę dramą
ir silpnumo akimirką, kai girdisi šūviai
tu mane priverti pasakyt jam
vozmi, dali eto, ne kakaja padelka
ir jis, be abejo, žino, kas tas Dali
nes šiaip ar taip atstovauja didžiajai kultūrai
nes kas gi greičiau už tave, mirties baime
už ryšio zonos mane ištremtų
du nulis du du
du nulis du keturi du penki
euroatsakiklis siūlo spausti vienetą
tada spausti devynis
investuoti į meną, į angelus, į siurrealizmą
ir taip išsikuopti pasąmonę
Įvykiai – –
didžiausi mano gyvenimo įvykiai
taip paprasčiausiai praėjo pro šalį
nuolankiai nuleidę galvas
beformiais vienuoliškais apdarais
apskritai, kaip žinot
kad pro šalį praeina toks įvykis
ar tas perdėtas jų kuklumas
nereiškia puikybės arba depresijos
per menko akiračio – –
šalia jų pasijusdavau panašiai
kaip, spėju, jaučiasi skruzdė tarp pirštų
pakeleiviai stengėsi juos ištardyti
labiau iš smalsumo nei rūpesčio
kartais pro apdaro plyšį suspigdavo
koks biografinis randas – –
tarsi išduodančių bruožų pakaktų
suprasti, kas iš tiesų atsitiko
didžiausi mano gyvenimo įvykiai
iškalbingai tylėjo, kol supratau
kad žodžiai yra mano spąstai
širdis yra mano duobė – –
jie ėjo, nuėjo, praėjo
sukrito vienas ant kito